Public relations i zarządzanie informacją na UMCS

Public relations i zarządzanie informacją na UMCS

Kierunek Public relations i zarządzanie informacją to studia stacjonarne I stopnia prowadzone na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa UMCS.

Kierunek skierowany jest do pasjonatów mediów i marketingu, którzy swoją przyszłość wiążą z pracą w szeroko pojętej branży komunikacji społecznej.

Jako student kierunku, nabędziesz wiedzę teoretyczną z zakresu podstawowych obszarów nauk społecznych/humanistycznych: nauk o komunikacji społecznej i mediach, nauk o polityce, psychologii, socjologii, filozofii, prawa, ekonomii, nowych technologii komunikacyjnych, sztuk audiowizualnych. Kierunek oferuje zajęcia o charakterze praktycznym, nakierowane na rozpoznanie specyfiki branży public relations i nabycie niezbędnych na rynku pracy kompetencji związanych z projektowaniem i realizacją kampanii public relations (komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej), budowania i podtrzymywania relacji z mediami, tworzenia różnorodnych tekstów medialnych, informacyjnych i wizerunkowych. Podczas studiów poznasz także mechanizmy funkcjonowania środowiska informacyjnego człowieka, profesjonalne źródła informacji oraz zasady i sposoby skutecznego poszukiwania i organizowania zasobów informacji.

Proponowany program studiów jest konkurencyjny i unikalny w skali regionu – stwarza możliwość kompleksowego wykształcenia specjalistycznego w ramach trzyletnich studiów licencjackich. Ze względu na dynamiczny rozwój dziedziny jaką jest public relations oraz udoskonalenie narzędzi do kreowania i zarządzania wizerunkiem, kierunek odpowiada potrzebom nowoczesnego rynku pracy. Dodatkowym atutem kierunku jest jego praktyczny wymiar, co ma szczególne znaczenie w odniesieniu do potencjalnych możliwości odnalezienia się absolwentów na wymagającym rynku pracy.

Absolwent kierunku Public relations i zarządzanie informacją odnajdzie się na rynku pracy w różnorodnych funkcjach i branżach wymagających projektowania i prowadzenia sprawnych kampanii wizerunkowych, medialnych i komunikacyjnych, a w szczególności jako:

– doradca wizerunkowy różnych podmiotów: organizacji, instytucji, przedsiębiorstw;
– doradca w zakresie komunikacji w firmach i w instytucjach;
– specjalista w zakresie kreowania wizerunku osób publicznych (polityków, sportowców, aktorów);
– pracownik agencji marketingowych, reklamowych, public relations;
– pracownik działów marketingowych i pr różnych organizacji i firm;
– trener kreowania wizerunku, skutecznej komunikacji i zarządzania social mediami;
– rzecznik prasowy organizacji, instytucji lub firm;
– organizator wydarzeń specjalnych;
– specjalista z zakresu komunikacji z klientami i interesariuszami;
– specjalista z zakresu zarządzania wizerunkiem;
– specjalista zarządzania mediami społecznościowymi;
– specjalista zarządzania informacją;
– copywriter i content writer.