Marketing i lobbing polityczny – studiuj na unikatowym kierunku
Magdalena Drwal | opublikowano |
Interesujesz się polityką i w przyszłości chcesz zajmować się polityką na poziomie lokalnym lub krajowym? A może interesujesz się organizowaniem kampanii politycznych i chcesz poznać tajniki skutecznej komunikacji z wyborcami? W takim razie studia Marketing i lobbing polityczny będą idealne dla Ciebie!
Dlaczego studia Marketing i lobbing polityczny są unikatowe?
W trakcie zajęć pokażemy Ci marketing polityczny od strony praktycznej poprzez analizę sytuacji politycznej i przygotowanie kampanii wyborczych, kreowanie wizerunku i projektowanie strategii komunikacji z mediami, tworzenie materiałów wyborczych oraz produktu politycznego najwyższej jakości. Poznasz tajniki nawiązywania rozległych kontaktów i wywierania wpływu na rozmówcę podczas zajęć z lobbingu politycznego. Dowiesz się o działalności lobbingowej. Nauczysz się debatować, argumentować oraz występować publicznie przed kamerami. Nauczymy Cię jak opracować strategię marketingową, obejmującą sposób prezentacji kandydata i jego konkurentów, a także zachowania w trakcie spotkań bezpośrednich z elektoratem, wykładach i debatach.
Studia Marketing i lobbing polityczny stanowią atrakcyjną i innowacyjną ofertę dydaktyczną w skali całego kraju, ponieważ po raz pierwszy kierunek ten znalazł się w ofercie uczelni publicznej. Nowatorstwo oferowanego programu kształcenia wynika z połączenia wiedzy teoretycznej z zakresu marketingu i lobbingu politycznego, doradztwa politycznego, prowadzenia kampanii politycznych, komunikowania politycznego, roli technologii informacyjnych i narzędzi sieciowych z precyzyjnie wyselekcjonowanymi zajęciami praktycznymi, uwzględniającymi najnowsze trendy zachodnie. Koncepcja studiów jest spójna ze standardami kształcenia uniwersyteckiego w Europie i USA.
Elastyczny program nauczania
Studia Marketing i lobbing polityczny zapewnią Ci możliwość doboru indywidualnej ścieżki rozwoju, a wszystko dzięki elastycznej siatce przedmiotów, z której wybierzesz dokładnie to, co najbardziej będzie odpowiadało Twoim zainteresowaniom. Segment przedmiotów wybieranych to ponad 30% wszystkich realizowanych zajęć, wśród których znajdziesz przedmioty fakultatywne, wykłady ogólnouniwersyteckie oraz seminaria.
Co zyskasz studiując na kierunku Marketing i lobbing polityczny?
Studia Marketing i lobbing polityczny zapewnią Ci wiedzę w zakresie tworzenia wizerunku politycznego, opracowywania strategii marketingowej oraz prawidłowości działań marketingowych podejmowanych na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym. W trakcie studiów nauczysz się zasad negocjacji i mediacji, w tym również w sytuacjach kryzysowych, a także zrozumiesz procesy i struktury w komunikacji politycznej w marketingu i lobbingu politycznym. Poznasz wpływ marketingu i lobbingu politycznego na partycypację polityczną, proces decyzyjny oraz życie społeczno-gospodarcze. Nauczysz się wykorzystywać wybrane narzędzia marketingowe oraz sposoby prowadzenia badań i analiz we współczesnej praktyce marketingowej. Dowiesz się jak pozyskiwać dane i informacje z różnych źródeł, formułować wnioski i opinie oraz uczestniczyć w debacie. Udoskonalisz swoje umiejętności w zakresie posługiwania się językiem obcym (poziom B2).
Zajęcia będą odbywały się w nowoczesnym budynku Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS, zapewniającym dogodne warunki dydaktyczne (dobrze wyposażone aule i sale wykładowe, pokoje samodzielnej pracy studenta, dostęp do biblioteki).
Możliwości rozwoju w trakcie studiów
Studia Marketing i lobbing polityczny są pierwszymi tego typu studiami w Polsce, a ich absolwenci zyskają unikatową wiedzę i kompetencje w zakresie szeroko rozumianego marketingu i lobbingu politycznego. Marketing i lobbing polityczny to nie tylko zajęcia realizowane w ramach programu studiów, ale także:
- zajęcia z naukowcami z całego świata w ramach programu visiting professors,
- spotkania i warsztaty z ekspertami ze świata polityki oraz kultury i mediów,
- atrakcyjne praktyki i staże zawodowe krajowe i zagraniczne,
- rozwój zainteresowań w studenckich kołach naukowych,
- inicjatywy i projekty realizowane przez studentów,
- działalność Samorządzie Uczelnianym,
- szkolenia i kursy organizowane przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS,
- programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST),
- wolontariat.
Możliwości rozwoju po studiach Marketing i lobbing polityczny
Wiedza oraz umiejętności praktyczne zdobyte podczas studiów sprawią, że będziesz niezastąpionym kandydatem przygotowanym do wykonywania zadań jako:
- Specjalista ds. kreowania wizerunku politycznego,
- Rzecznik prasowy,
- Specjalista ds. kampanii politycznych,
- Analityk rynku politycznego,
- Doradca polityczny,
- Specjalista ds. strategii marketingowych i komunikacyjnych,
- Specjalista agencji PR ds. kreowania i realizacji kampanii public relations,
- Kierownik projektów politycznych, gospodarczych i społecznych w instytucjach państwowych i samorządowych oraz organizacjach pozarządowych,
- Lobbysta,
- Freelancer – marketingowiec polityczny.
Nie czekaj i już dzisiaj wybierz swoją przyszłość!