Zapraszamy na warsztaty dla nauczycieli
Magdalena Drwal | opublikowano |
Mindfulness – trening uważności dla nauczycieli
Mindfulness, to trening uważności, ćwiczenie umysłu, przeznaczone głównie dla osób, które nie radzą sobie ze stresem i negatywnymi emocjami. Mindfulness tłumaczone jest jako „uważność”. Według najbardziej znanej definicji, którą stworzył Jon Kabat-Zinn (założyciel Ośrodka Uważności w Medycynie, Opiece Zdrowotnej i Społeczeństwie Wydziału Medycznego University of Massachusetts), mindfulness „to stan świadomości będący wynikiem intencjonalnego i nieoceniającego kierowania uwagi na to, czego doświadczamy w chwili obecnej”.
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Syndrom wypalenia zawodowego jest zespołem objawów powstających w wyniku przeciążenia emocjonalnego oraz fizycznego, które powodowane jest bezpośrednio przez stres występujący w miejscu pracy. Na ten specyficzny stres emocjonalny narażone są osoby pracujące w zawodach wymagających intensywnych kontaktów interpersonalnych z pacjentami, klientami czy społeczeństwem. Wypalenie zawodowe to przedłużona reakcja pracownika na przewlekle występujące w pracy stresory emocjonalne i interpersonalne.
Nauczyciele to grupa zawodowa, która jest szczególnie narażona na wypalenie zawodowe. Ze względu na stały i bliski kontakt z ludźmi (uczniami, rodzicami, współpracownikami) oraz wysokie wymagania społeczne, nauczyciele wykonują swoje obowiązki pod ogromną i nieustanną presją.
Wykładowca akademicki, trener umiejętności miękkich, job-coach, specjalista rozwoju edukacyjnego i zawodowego, praktyk NLP.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie socjologii, wykładowca akademicki, trener umiejętności miękkich, job-coach, specjalista rozwoju edukacyjnego i zawodowego, praktyk NLP. Przez wiele lat związana z Instytutem Socjologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, gdzie specjalizowała się głównie w tematyce socjologii pracy i bezrobocia, rynku pracy, doradztwa zawodowego oraz zarządzania kapitałem ludzkim. Autorka ponad 40 artykułów naukowych poświęconych zagadnieniom pracy i rynku pracy, ekspertyz dla UMWL, recenzent podręcznika BOX. Badanie oddziaływania na kapitał społeczny. Podręcznik o tym, jak badać swój wpływ na społeczność i po co to robić (publikacja Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności). Od wielu lat, współpracując z różnymi organizacjami realizuje szkolenia z zakresu budowania i przewodzenia w zespołach, komunikacji niewerbalnej, zarządzanie czasem, kompetencji menadżerskich dla pracowników instytucji publicznych, komercyjnych, organizacji pozarządowych oraz dla studentów. Ukończyła studia podyplomowe: Job-Coaching – Doradztwo Zawodowe, Edukacyjne i Coaching Kariery w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Warszawie oraz Komunikacja Społeczna – Public Relations realizowane przez Centrum Kształcenia Menadżerów Przemysłowych w Lublinie i UMCS. Jest certyfikowanym trenerem oraz tutorem Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense. Certyfikowany Praktyk Sztuki NLP Nowej Generacji, certyfikacja Neuroedukacja.