Naucz się projektowania na potrzeby gier wideo
Magdalena Drwal | opublikowano |
Od nowego roku akademickiego Instytut Nauk o Kulturze proponuje dwie nowe specjalności na kierunku Technologie cyfrowe w animacji kultury (licencjat): „Projektowanie na potrzeby rynku gier wideo” oraz „Multimedia w promocji dziedzictwa kulturowego”.
Specjalizacje zostaną uruchomione od roku akademickiego 2022/23.
Projektowanie na potrzeby rynku gier wideo
W ramach specjalności zaplanowano 270 godzin zajęć pozwalających nabyć niezbędne kompetencje do kompleksowego projektowania na potrzeby rynku gier wideo. Studenci pozyskają praktyczne umiejętności w takich obszarach jak: modelowanie 3D postaci, środowisk i wnętrz do gier wideo, projektowanie interfejsów, level design i praca z silnikami gier wideo. Dopełnieniem części praktycznej są zajęcia teoretyczne z zakresu groznawstwa i metod badań gier wideo, kultury gier wideo i projektowania. Program realizowany jest przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu gier oraz przez uznanych medioznawców specjalizujących się w badaniach gier wideo.
Multimedia w promocji dziedzictwa kulturowego
Nowoczesne instytucje kultury coraz częściej potrzebują specjalistów, którzy posiadają wiedzę na temat zaawansowanej obsługi narzędzi cyfrowych: potrafiących tworzyć modele 3D, znających zagadnienia druku 3D i fotogrametrii oraz potrafiących tworzyć animacje komputerowe i wizualizacje 3D. Nasza specjalizacja pozwala nabyć te umiejętności oraz wiedzę na temat trendów w promocji dziedzictwa kulturowego, czy wykorzystania aplikacji multimedialnych w instytucjach kultury. Na specjalności praktyczna wiedza techniczna łączy się z refleksją teoretyczną na temat wykorzystania multimediów w nowoczesnych instytucjach kultury.
Specjalizacje opracowane zostały przez członków zespołu merytorycznego kierunku Technologie cyfrowe w animacji kultury w składzie: prof.UMCS Radosław Bomba, mgr Martyna Bakun i mgr Wojciech Miedziocha oraz przy współpracy z Fundacją Lubelski Gamedev i Centrum Badań Gier Wideo.